Persberichten voor onze opdrachtgevers

6 tips voor een goede elevator pitch

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 11 april 2018 – “Stel jezelf eens kort voor?” Is nog altijd een van de meest gestelde vragen op een netwerkborrel of tijdens een sollicitatie. Dan is het de kunst om binnen een minuut kort en krachtig te vertellen wat je doet en wat je kwaliteiten zijn. Oftewel: om een goede elevator pitch te houden. Het kunnen houden van een goede elevator pitch is in de huidige arbeidsmarkt heel belangrijk: sollicitaties gaan steeds sneller en vinden ook steeds vaker via video plaats. Je moet je als kandidaat dus in korte tijd goed kunnen presenteren. En werkzoekenden willen de kunst van het pitchen maar al te graag onder de knie krijgen.

Tijdens de Nationale Carrièrebeurs op 6 en 7 april in de Amsterdam RAI meldden meer dan 200 werkzoekenden zich aan om een elevator pitch op te nemen in een echte lift op de stand van het recruitmentplatform Monsterboard. Hier kregen zij de kans om in maximaal 20 seconden zichzelf te presenteren voor topwerkgevers. Dit zijn de tips van Monsterboard voor de perfecte elevator pitch.

Persbericht voor onze opdrachtgevers - monsterpitch elevator pitch

Softwarebedrijf Intigris versterkt team met Salesforce Consultant

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 10 april 2018 – Esther Drieënhuizen (35, foto) is gestart als Salesforce Consultant bij Intigris in Amsterdam. De van oorsprong Groningse Drieënhuizen wordt verantwoordelijk voor implementaties en support bij opdrachtgevers. Intigris helpt haar klanten om hun business slimmer in te richten met de inzet van Salesforce software oplossingen. Ook ontwikkelt Intigris op het Salesforce platform de complete field service oplossing: FieldBuddy. Het softwarebedrijf groeit de laatste maanden hard en verhuisde met het team van consultants en ontwikkelaars naar een groter onderkomen.

Drieënhuizen zal in haar functie Salesforce-oplossingen configureren en opleveren. Samen met opdrachtgevers zal zij requirements voor de implementatie opstellen. Het trainen van eindgebruikers binnen de klantorganisatie behoort tevens tot haar takenpakket. Daarnaast zal zij de projectmanager ondersteunen bij het monitoren en rapporteren van de voortgang en support leveren na een implementatie. Drieënhuizen was sinds 2016 als Salesforce Administrator in dienst bij RegioIsolatie. Daarvoor werkte zij bijna acht jaar als Salesforce Administrator bij Feenstra.

Esther Drieënhuizen - Salesforce Intigris

Honderden verpleegkundigen worden in het zonnetje gezet tijdens Internationale Dag van de Verpleging

debruijnpr No Comments

Uitzendbureau en thuiszorgaanbieder HappyNurse viert 10-jarig bestaan met Happy’Ning

Den Haag, 5 april 2018 – Honderden verpleegkundigen en verzorgenden in Nederland worden op zaterdag 12 mei in het zonnetje gezet. HappyNurse organiseert dan een speciale Happy’Ning in het Hart van Holland in Nijkerk. Tijdens dit evenement biedt de landelijke uitzend- en thuiszorgorganisatie voor verpleegkundigen een breed programma met workshops gericht op de ‘happy’ness’ van verpleegkundigen. Het evenement is ontstaan uit de zorgvisie van het bedrijf: gelukkige verpleegkundigen kunnen de beste zorg bieden aan patiënten en cliënten (Happy Nurse, Happy Patient).

Tijdens de Happy’Ning worden professionele, persoonlijke en carrièregerichte workshops aangeboden. Marijke Horstink, eigenaar en directeur van HappyNurse, licht toe: “Er worden informatiesessies gegeven over bijvoorbeeld ouderenmishandeling, agressie, mantelzorg, pijn, COPD, diabetes, dementie, ACT-zwachtelen en therapeutic touch. Voor de persoonlijke happy’ness worden workshops mindfulness, Argentijnse Tango en yoga gegeven. Ook is een diëtiste aanwezig, omdat gezond eten tijdens onregelmatige diensten in de zorg vaak als een uitdaging wordt gezien door verpleegkundigen. De hele dag door zijn er speeddate sessies met verschillende professionals en coaches die aanwezigen helpen met carrière- en levensvragen. Het is een heel interessante en leuke dag uit voor iedere verpleegkundige!”.

Actief Werkt! Uitzendbureau behaalt tweede plek op lijst van Best Workplaces 2018

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 28 maart 2018 –  Actief Werkt! Uitzendbureau heeft tijdens het Best Workplaces event in Amsterdam de tweede plek behaald op de lijst van Best Workplaces in de categorie grote organisaties. De bekendmaking van de lijst van Best Workplaces vond gisteravond plaats in het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam. Het uitzendbureau met meer dan 25 jaar ervaring deed dit jaar voor het eerst mee en wist direct een tweede plaats te behalen op de lijst van Best Workplaces van Nederland. Actief Werkt! scoort erg goed op de waarden kameraadschap en trots. Medewerkers waarderen in het bijzonder het teamgevoel en de ruimte die ze krijgen om te mogen ondernemen. Sterker nog, dit wordt door de organisatie actief gestimuleerd.

Aan het Best Workplaces onderzoek van Great Place to Work® namen in totaal 55.000 respondenten deel bij 145 verschillende organisaties. Het onderzoek bestaat deels uit een medewerkersonderzoek naar vertrouwen, trots en plezier, en deels uit een evaluatie van het werkgeversbeleid. Uiteindelijk belandden 63 organisaties op de lijst van Best Workplaces in 2018.

Actief Werkt! Great Place to Work

Atlassian, coöperatie DELA, Lean Consultancy Group en House of Performance uitgeroepen tot Best Workplace 2018

debruijnpr No Comments

Notering op lijst van Great Place to Work® is erkenning voor goed werkgeverschap 

Amsterdam, 28 maart 2018 – Atlassian, coöperatie DELA, Lean Consultancy Group en House of Performance hebben de eerste plek behaald in de lijst van Best Workplaces 2018. De winnaars in respectievelijk de categorieën multinationals, grote organisaties, middelgrote organisaties en kleine ondernemingen lieten daarmee 59 andere organisaties op de lijst achter zich. De lijstaanvoerders onderscheiden zich vooral door de mate waarin ze medewerkers betrekken bij besluiten en door een goede werk-privébalans.

De vier organisaties namen deel aan het Best Workplaces onderzoek 2018 van Great Place to Work®, waaraan in totaal 55.000 respondenten meededen bij 145 verschillende organisaties. Het onderzoek bestaat deels uit een medewerkersonderzoek naar vertrouwen, trots en plezier, en deels uit een evaluatie van het werkgeversbeleid. Uiteindelijk belandden 63 organisaties op de lijst van Best Workplaces in 2018. Een notering op de lijst betekent een erkenning voor goed werkgeverschap.

De organisaties die in 2018 een plek op de lijst haalden scoorden vooral goed op vertrouwen. De gemiddelde score op de stellingen over vertrouwen is niet eerder zo hoog geweest (82%) als dit jaar. De top 5 van Best Workplaces springt op meerdere gebieden uit boven de overige organisaties en maakt voornamelijk het verschil op de waarde Respect. Onder andere Atlassian, DELA, Lean Consultancy Group en House of Performance scoorden maar liefst 15 punten hoger op het betrekken van medewerkers in de besluitvorming, en op het zorgen voor een goede werk-privébalans ten opzichte van het gemiddelde van alle Best Workplaces.

Great Place to Work event - groepsfoto

5 tips voor werkgevers om video efficiënt te gebruiken in het recruitmentproces

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 8 maart 2018 – Nu de arbeidsmarkt alsmaar krapper wordt moeten werkgevers alle zeilen bijzetten om goed personeel te vinden én te houden. Om de juiste kandidaten te bereiken moeten werkgevers ook steeds creatiever worden in het recruitmentproces. Zo groeien mobiel solliciteren en het gebruik van chatbots enorm in populariteit. Ook het gebruik van video komt steeds vaker voor. Zeker om kandidaten tussen de 18 en 35 jaar (millennials) te bereiken kan video een krachtige tool zijn. Monsterboard legt uit waarom video’s belangrijk zijn én geeft 5 tips hoe je video effectief kunt inzetten bij het vinden van de juiste medewerkers.   

Waarom zijn video’s zo belangrijk?

  • Je hebt 96% meer kans dat een kandidaat doorklikt in een email of op de website als deze een video bevat.
  • 60% van de internetgebruikers heeft voorkeur voor video boven tekst (Bron: Comscore).
  • Video wordt door Google 53 keer beter geïndexeerd dan tekst: inzet van video zorgt dus voor betere vindbaarheid.
  • 50% van alle traffic op mobiel is video (Bron: Google).
  • In 2018 bestaat 84% van het internetverkeer uit video (Bron: Cisco).

Monsterboard - De Bruijn PR

Best Workplaces 2018: onderling vertrouwen op de werkvloer nog nooit zo hoog geweest

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 8 maart 2018 – Bij organisaties die dit jaar de titel Best Workplace mogen dragen is het onderlinge vertrouwen op de werkvloer nog nooit zo hoog geweest. Dit geldt zowel voor het vertrouwen tussen werknemers en management als tussen werknemers onderling. Dat blijkt uit het jaarlijks terugkerende onderzoek van Great Place to Work®, dat organisaties helpt zich te ontwikkelen op goed werkgeverschap. De Best Workplaces laten een stijgende lijn zien op de drie waarden die samen vertrouwen vormen, te weten ‘geloofwaardigheid’ (+2), ‘respect’ (+1) en ‘eerlijkheid’ (+1). Het grootste verschil tussen de Best Workplaces 2018 en de organisaties die niet voldeden aan de minimale scores, is dat medewerkers van Best Workplaces een duidelijker beeld hebben waar de organisatie naar toe gaat en hoe daar te komen.

Het Great Place to Work onderzoek 2018 van Great Place to Work® is uitgevoerd onder ruim 55.000 respondenten bij 145 verschillende organisaties, en bestaat deels uit een medewerkersonderzoek op basis van 58 stellingen (de Trust Index©), deels uit een evaluatie van het werkgeversbeleid (Culture Audit©). Van deze organisaties dingen er 71 mee voor de lijst van Best Workplaces.

Great Place to Work - Best Workplaces

IJskoud nieuwste samenwerkingspartner Vakschool Technische Installaties Amsterdam

debruijnpr No Comments

 Samenwerking voor het promoten van technisch installatievak onder jongeren

Amsterdam, 15 februari 2018 – IJskoud B.V. is vanaf 14 februari 2018 als partner verbonden aan de Vakschool Technische Installaties in Amsterdam. Het koeltechnische bedrijf gaat via de VTi onder andere  stages en workshops geven aan studenten. IJskoud wil hiermee het installatievak onder jongeren promoten.

In Nederland is steeds meer vraag naar goed geschoolde technici, terwijl de interesse onder jongeren om een technische opleiding te gaan volgen daalt. De VTi wil samen met het beroepsonderwijs, bedrijfsleven, overheid en brancheverenigingen technische professionals opleiden en het installatievak onder jongeren promoten. IJskoud mag zich toevoegen aan de rij met samenwerkingspartners als Nuon, ROC Amsterdam, Ymere en BAM.

IJskoud nieuwste samenwerkingspartner Vakschool Technische Installaties Amsterdam

Technische Consultant versterkt Softwarebedrijf FieldBuddy

debruijnpr No Comments

Amsterdam, 12 februari 2018 – Kid Jansen (29) is gestart als Technische Consultant bij het Amsterdamse softwarebedrijf FieldBuddy. Jansen draagt bij aan de ontwikkeling van een complete cloud field service oplossing, zodat bedrijven slimmer en effectiever kunnen werken. FieldBuddy ondersteunt servicebedrijven om administratieve rompslomp te voorkomen.

Jansen wordt bij FieldBuddy verantwoordelijk voor de implementatie en configuratie van de complete field service oplossing, in de hoedanigheid van zowel consultant als ontwikkelaar. Zijn focus ligt op het technisch inrichten van de applicatie naar de wensen van de klant. Jansen heeft tijdens zijn studie aan Universiteit Twente gewerkt in het CRM-team. Hij was eerder in dienst bij Bluedesk CRM waar hij als support engineer bij de servicedesk en als technisch adviseur en ontwikkelaar werkte.

Kid Jansen - Technische Consultant FieldBuddy

Nederlander goed in salarisonderhandelingen

debruijnpr No Comments

Huidige arbeidsmarkt gunstig voor salarissen van werkzoekenden

Amsterdam, 6 februari 2017 – Nederlandse werknemers weten goed wat ze waard zijn op de arbeidsmarkt en laten dit ook blijken door bij salarisonderhandelingen hoog in te zetten. Bovendien geven ze de hoogte van hun huidige salaris een dikke voldoende. Dit blijkt uit de Facebook Salarisonderhandelingstest van recruitment platform Monsterboard, waar in totaal 1598 mensen aan deelnamen. Volgens Monsterboard is dit een typerende uitslag voor de arbeidsmarkt anno 2018, waar de kandidaat het voor het zeggen heeft en blijkbaar zeer tevreden wordt gesteld als het om salaris gaat.

In de huidige kandidatenmarkt zijn werknemers behoorlijk zelfverzekerd als het gaat om salarisonderhandelingen. Uit de Salarisonderhandelingstest – waar de deelnemers werd gevraagd naar hun onderhandeling skills tijdens salarisgesprekken – blijkt dat voornamelijk werknemers vanaf 36 jaar assertief zijn bij het insteken van hun salariseis. Zij zetten tijdens een onderhandeling vaker in op een hoger salaris (51,2%) dan millennials (44,2%), die weer vaker inzetten op hun huidige loon (33% versus 28,9% van de werknemers van 36 jaar en ouder). Zowel millennials (99,46%) als oudere werknemers (99,79%) geven overigens aan al zeer tevreden te zijn met hun huidige salaris.

Facebook test salaris

Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek ?