Hessing Supervers

Hessing Supervers - Rick Akkerman Photography De Bruijn PR

Hessing Supervers is specialist in het snijden en verwerken van fruit en groente tot onder meer panklare groentes, bewerkt fruit en maaltijdsalades. De Noord-Hollandse groenteverwerker is koploper in de markt en wilde zich meer extern etaleren als dé groentespecialist die staat voor versheid, kwaliteit en beschikbaarheid. De Bruijn PR ondersteunde Hessing bij het zichtbaar maken van deze boodschappen bij de juiste doelgroepen.

PR programma met content, PR en social media

Marianne de Bruijn licht de werkzaamheden toe: “We hebben Hessing meer zichtbaar gemaakt door vaker extern te communiceren, bijvoorbeeld met persberichten en blogs op de website. Maar ook op social media. We communiceerden structureel over nieuwe producten, innovaties en ontwikkelingen binnen de organisatie zodat de buitenwereld ziet wat voor mooie dingen Hessing doet!”

De Bruijn PR voerde voor Hessing een mix van content, PR en social media activiteiten uit. We geloven sterk in de synergie tussen deze drie componenten en  proberen daarom altijd slimme combinaties te maken. Zo schreven we elke maand een aantal blogs, bijvoorbeeld over de plasticreductie in de fabriek, de deelname van Hessing aan een wielerevenement en de implementatie van een nieuw softwaresysteem.

Daarnaast zorgden we via persberichten voor vakmedia ook dat klanten, leveranciers en andere relaties worden geïnformeerd over de ontwikkelingen bij Hessing. Zo verscheen het nieuws over de implementatie van het nieuwe softwaresysteem ook op Emerce en Executive People. Verder verzorgden we de wekelijkse contentkalender t.b.v postings op social media. 

Communicatieadvies Green Future: verhuizing Hessing

Naast een regulier en doorlopend PR programma werden we door Hessing ook ingeschakeld voor het project Green Future. Hessing stond de afgelopen jaren voor een grote uitdaging: door de toenemende vraag naar vers gesneden groente, fruit en maaltijden zag het bedrijf zich genoodzaakt een nieuwe productielocatie te betrekken. Hessing nam de beslissing een nieuwe fabriek van de toekomst te bouwen in Greenport Venlo. Het besluit had diverse gevolgen voor onder andere personeel, productie, en leveranciers. De Bruijn PR was verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en verzorgde alle interne en externe communicatie rondom dit besluit naar de relevante stakeholders, zoals media, gemeenten, personeel, relaties en leveranciers.

Hessing Supervers vrachtwagen De Bruijn PR groente