Influencer sampling merci

influencer sampling relevante momenten

Merci heeft een hoge naamsbekendheid, maar onder een doelgroep met een relatief hoge leeftijd. Het bedrijf wil graag zichtbaarder zijn bij een jongere doelgroep (tussen de 20 en 45 jaar). Deze doelgroep bereik je goed door middel van influencer sampling.

We hebben de momenten die voor merci belangrijk zijn in kaart gebracht: op welke momenten in het jaar is het merk relevant? Op die momenten hebben we influencers in de voor hen belangrijke doelgroep een pakket gestuurd met diverse merci producten.  De pakketten stuurden we bijvoorbeeld rondom Moederdag, het einde van het schooljaar, Valentijnsdag en Kerst. De pakketten zijn allemaal anders, maar hebben als thema ‘bedanken’: merci.

De selectie van de influencers is voor het succes van een sampling enorm belangrijk. De influencer perslijsten worden samengesteld door het raakvlak tussen de persoon en het merk. Bovendien maken we het pakket altijd persoonlijk door middel van een persoonlijke cover met foto en een individuele tekst.

De pakketten worden door de influencers met veel enthousiasme uitgepakt en gedeeld met hun volgers via social media. Daarnaast activeren de influencers hun volgers door merci als cadeautip te geven of door ook gebruik te maken van de personalisatiemodule voor de cover op merci.nl.

Lees hier hoe we eerder merci als bedank-expert hebben gepositioneerd.