Influencer PR

case Knoppers De Bruijn PR

Wat is Influencer PR?

De Bruijn PR zet social influencers in voor de online zichtbaarheid van jouw product of dienst. Wij hebben influencer perslijsten in verschillende categoriën zoals bijvoorbeeld food, lifestyle en duurzaamheid. Door middel van een pakket (sample) laten we influencers kennis maken met jouw product(en). Met als doel vrije publiciteit voor je product en merk.

Waarom Influencer PR?

  • Product sampling maakt je zichtbaar. Verschillende influencers die jouw product of dienst delen via social media maakt je zichtbaar bij een grote groep consumenten.
  • Het vergroot je kans op publiciteit. Meten is weten! Influencers willen je product uiteindelijk gewoon zelf uitproberen. Het product gaat leven, ze worden er oprecht enthousiast over en dan is de kans groter dat er over geschreven wordt.
  • Het zorgt voor ambassadeurs. Publiciteit hoeft niet altijd het primaire doel te zijn. Door af en toe een kleinigheidje op te sturen of iets nieuws toe te sturen wat nog niet in de winkel ligt kweek je goodwill bij influencers wat voor een goede relatie zorgt en uiteindelijk voor meer publiciteit voor je merk.

Influencer PR De Bruijn PR zichtbaarheid merk

Hoe werkt Influencer PR?

Wij hebben een database met de contactgegevens van influencers beschikbaar. We maken influencer perslijsten op basis van de match tussen het merk en de influencer. Over het algemeen bereik je met influencer sampling je doelgroep via social media: influencers delen een opgestuurd pakket of producten doorgaans via Instagram (Stories of post) of in een vlog op YouTube.

We sturen een groep influencers die je doelgroep bedienen een pakket met je producten of iets waarmee ze jouw dienst kunnen uitproberen en bij voorkeur ook een persoonlijke accessoire die bij je product, dienst of merk past.

Het pakket ziet er op die manier fotogeniek uit, waardoor influencers sneller geneigd zijn dit te delen op social media.

De voorwaarden van Influencer PR

  • Een relevant product of dienst met de juiste timing: worden influencers blij van dit product of deze dienst op dit moment?
  • Een goede match: het product of de dienst moet bij de influencer passen.
  • Aantrekkelijk pakket: mooi en met aandacht ingepakt, inclusief persoonlijke touch in de vorm van een accessoire.
  • Goede communicatie: een kaart of brief die uitleg geeft over het product of de dienst en waarom je het opstuurt.

Instagram Influencer PR

Tarieven Influencer PR

Tarieven voor influencer sampling zijn afhankelijk van personalisatie, grootte van een pakket en het aantal influencers dat je benadert. We kunnen bij interesse een op maat gemaakte offerte voor je maken.

Meer weten?

Benieuwd naar de mogelijkheden met influencer PR voor jouw organisatie of merk? Neem contact met ons op via info@debruijnpr.nl  of 020 - 244 0075.

Cases influencer sampling

Clipper Teas productsampling influencers publiciteit

Clipper Teas

Clipper is ’s werelds grootste Fairtrade theemerk en maakt 100% biologische en natuurlijke thee, waar...