Marianne de Bruijn over haar PR bureau

Marianne de Bruijn, directeur De Bruijn PR interview

Wij zetten regelmatig onze opdrachtgevers in de spotlights, maar nu vond ik het tijd om de spotlights op onze directeur en mijn collega Marianne de Bruijn te richten. Ik onderwierp Marianne aan een vragenvuur over haar stap naar het ondernemerschap en de richting die ze op wil met De Bruijn PR. 

Hoe zou je jezelf omschrijven?

“Ik ben een warm en sociaal mens dat altijd doet wat ik zeg (nou ja meestal dan) en ik hou ervan als de mensen met wie ik werk dat ook zijn. Ik ben eerlijk en probeer recht door zee te zijn. Ik hou niet van mensen die niet zeggen wat ze bedoelen of geen knopen doorhakken. Deel dan gewoon waar je mee zit en zeg nee of volmondig ja!”

Waarom ben je gestart met De Bruijn PR?

“Omdat ik op alle fronten toe was aan verandering. Verandering van bureau, verandering van visie en ik wilde meer tijd en flexibeler werken om mijn thuisfront de aandacht te geven die het nodig had op dat moment. Ik vond het een hele spannende stap maar mijn vriend gaf me de trap onder mijn kont die ik nodig had om het avontuur aan te gaan. Inmiddels ga ik met De Bruijn PR al weer mijn vijfde ondernemersjaar in en kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit nog in loondienst zou werken.”

Wat onderscheidt De Bruijn PR van andere communicatie- en pr bureaus?

“We zijn hands-on en no-nonsense, praktisch ingesteld en zonder poespas. We doen wat we zeggen. Een deadline is een deadline. Halen we die niet, dan vertellen we waarom. We zijn altijd bereikbaar en maken communicatie toegankelijk voor iedereen. We maken communicatie graag simpel en duidelijk zodat het voor iedereen inzetbaar en begrijpelijk is.”

We zijn hands-on en no-nonsense, praktisch ingesteld en zonder poespas. We doen wat we zeggen.

Hoe zou je willen dat opdrachtgevers De Bruijn PR omschrijven?

“Ik hoop dat ze ons zien als betrouwbare adviseur die hun organisatie zichtbaar kan maken bij voor hun belangrijke doelgroepen en dan vooral in off- en online media.”

Wat zijn ideale opdrachtgevers?

“We werken graag samen met opdrachtgevers die met ons meedenken en ons van input over hun business voorzien zodat we samen tot de beste PR strategie, invalshoek en tactiek komen. Wij kunnen veel bedenken maar uiteindelijk zijn onze beste samenwerkingen toch diegenen waarvoor we samen met de klant optrekken!”

Waar ben je goed in?

“Ik hou van pitchen: media bellen over verhalen en nieuws. Ik bel graag met journalisten om een verhaal van een van mijn opdrachtgevers over de bühne te brengen. Er is weinig dat ik niet kan verkopen en als het niet lukt en ja, dat gebeurt helaas heel soms… dan heb ik de P in. 

Ik vind het heel leuk om profielen te schrijven. Opdrachtgevers lopen dan leeg over hun bedrijf en wat er speelt in hun branche en dan schrijf ik in een paar alinea’s de kern van hun verhaal op. 

Ook kan ik omgaan met veel verschillende mensen. Ik praat met iedereen en koppel iedereen aan elkaar. Zakelijk dan he?”

Wat voor type projecten hoop je over vijf jaar te doen?

“Ik hoop dat er meer opdrachtgevers zijn die we met De Bruijn PR op structurele wijze kunnen ontzorgen met PR, Content en social media activiteiten zoals persberichten, blogs schrijven, community management en influencer PR. En vorig jaar hebben we De Persberichten Service  opgericht. Daarmee maken we het versturen van persberichten en het delen van nieuws voor iedere organisatie toegankelijk. De service loopt als een trein en ik hoop dat we hiermee nog veel meer kleine én grote organisaties kunnen helpen.”

Noem vijf bijvoeglijke naamwoorden die bij De Bruijn PR passen.

“Betrouwbaar. Ervaren. Nuchter. Eerlijk. Warm.”

Wat weten mensen niet van je? 

“Ik sta zelf helemaal niet graag in de spotlights. Ik schuif liever mijn opdrachtgevers naar voren. Goed voorbereid natuurlijk en daar help ik ze dan graag bij!”  

Een keer vrijblijvend koffie drinken met Marianne? Dat kan. Neem gerust contact met ons op!