Nieuwe service maakt versturen persberichten appeltje-eitje

Zichtbaarheid vergroten
Het idee voor De Persberichten Service komt van Marianne de Bruijn, eigenaar van De Bruijn PR. Zij merkte dat organisaties geregeld nieuws hebben dat ze wel willen delen met media, maar de expertise of mankracht missen om dit op een effectieve manier te doen. De Bruijn: “We zien geregeld dat organisaties nieuwswaardige berichten als de introductie van een nieuw product, het openen van een nieuwe vestiging, successen van het bedrijf of de aanstelling van nieuwe collega’s hapsnap delen op social media, omdat ze kennelijk niet weten hoe ze voor hun doelgroep relevante media moeten benaderen. Een gemiste kans wat ons betreft, want media-aandacht vergroot de kans op zichtbaarheid, met allerlei positieve gevolgen als resultaat. Denk bijvoorbeeld aan meer traffic naar je site en betere sales resultaten.”
Jarenlange ervaring
De Bruijn hoopt met de nieuwe online service ook bedrijven die geen enkele ervaring hebben met PR te enthousiasmeren om het versturen van een persbericht een keer uit te proberen. “Zij kunnen op een laagdrempelige manier kennismaken met een belangrijk onderdeel van PR. We maken het voor iedereen betaalbaar, toegankelijk, makkelijk en snel om nieuws over je organisatie, klein of groot, te verspreiden en de resultaten hiervan te zien. Door onze jarenlange ervaring met het PR-vak en de juiste online PR-tools voor verzending en monitoring weten we precies hoe en welke journalisten we kunnen benaderen voor een bepaald onderwerp, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we hiermee de komende tijd veel organisaties kunnen helpen.”