De Bruijn PR

Op maat gemaakte PR strategie sinds begin 2024

Door De Bruijn PR | 1 juli 2024

Europese PR voor verzekeringsbedrijf Yellow Hive

Miljoenen investering voor Europese groeistrategie​

De Bruijn PR ondersteunt sinds begin 2024 de Europese groeistrategie van verzekeringsbedrijf Yellow Hive met een internationale PR aanpak. Vanuit onze rol als strategisch communicatiepartner zorgen we voor zichtbaarheid in zowel Nederland als de belangrijkste Europese doelmarkten. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze partnerbureaus binnen het wereldwijde IPREX-netwerk.

Verzekeringsbedrijf Yellow Hive, het moederbedrijf achter onder meer You SureFelixx® werk & inkomen en YINCO, is sinds 2024 bezig met een Europese groeistrategie. Dit volgt op een tweede grote investering van de Europese investeringsmaatschappij IK Partners.

De investering is gericht op verdere uitbreiding binnen Nederland – met name in nichemarkten en specifieke regio’s – én op het realiseren van een ambitieuze Buy & Build-strategie op Europees niveau, met de focus op overnames in Duitsland, Spanje en België.


Op maat gemaakte PR strategie sinds begin 2024

 De Bruijn PR is betrokken bij de internationale groeistrategie van Yellow Hive met een op maat gemaakte PR aanpak. Daarbij zijn de volgende doelen leidend:

  1. Vergroten van de naamsbekendheid en verder versterken van het imago van Yellow Hive 
  2. Verhogen van de aantrekkingskracht voor potentiële partners en risicodragers
  3. Versterken van de concurrentiepositie van Yellow Hive
  4. Onder de aandacht brengen van de Europese groeistrategie en de financiering
  5. Vergroten van de zichtbaarheid rondom concrete overnames

De PR-aanpak richt zich in Nederland op financiële doelgroepen zoals verzekeraars, risicodragers, assuradeuren en tussenpersonen. Internationaal ligt de focus op Duitsland, Spanje en België, met als doel het aantrekken van potentiële overnames en samenwerkingen. Voor de buitenlandse PR-trajecten werkt De Bruijn PR samen met partnerbureaus binnen het wereldwijde IPREX-netwerk, waaronder een Belgisch en sinds 2025 ook een Duits bureau.

Nieuwe mijlpalen in 2025

De afgelopen maanden is de PR-activiteit flink uitgebreid. Waar eind 2024 de nadruk op lag op communicatie rondom overnames in Nederlandse nichemarkten en regio’s, verschoof de focus in de eerste helft van 2025 naar de internationale zichtbaarheid.

Een strategisch moment was de eerste overname in Duitsland, die de aanleiding vormde voor een structurele samenwerking met een Duits IPREX-partnerbureau. Deze samenwerking resulteerde onder meer in:

  • De bekendmaking van de eerste Duitse overname van verzekeringsbedrijf FVB in zowel Duitsland als Nederland
  • De aankondiging van de interim-CEO van Yellow Hive Duitsland
  • De introductie van de nieuwe CEO en COO van Yellow Hive Duitsland
  • Een exclusief interview met de nieuwe CEO en COO in een toonaangevend Duits vakmedium voor de verzekeringsbranche, met bredere verspreiding in Duitse en Nederlandse media

Impact en resultaten

Na aanleiding van de PR activiteiten in 2024 werd in alle landen zichtbaarheid gerealiseerd in zowel financiële vakmedia als bredere (zakelijke) media. Deze zichtbaarheid had directe impact: in meerdere markten ontving Yellow Hive aanvragen voor nieuwe acquisities en strategische samenwerkingen.

De PR activiteiten n.a.v. niche en regio overnames in Nederland en de eerste overname in Duitsland hebben wederom gezorgd voor brede zichtbaarheid. De Bruijn PR blijft Yellow Hive ook in de tweede helft van 2025 ondersteunen bij het zichtbaar maken van overnames en strategische stappen in binnen- en buitenland.