Op maat gemaakte PR strategie sinds begin 2024
De Bruijn PR ondersteunt sinds begin 2024 de Europese groeistrategie van verzekeringsbedrijf Yellow Hive met een internationale PR aanpak. Vanuit onze rol als strategisch communicatiepartner zorgen we voor zichtbaarheid in zowel Nederland als de belangrijkste Europese doelmarkten. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze partnerbureaus binnen het wereldwijde IPREX-netwerk.
Verzekeringsbedrijf Yellow Hive, het moederbedrijf achter onder meer You Sure, Felixx® werk & inkomen en YINCO, is sinds 2024 bezig met een Europese groeistrategie. Dit volgt op een tweede grote investering van de Europese investeringsmaatschappij IK Partners.
De investering is gericht op verdere uitbreiding binnen Nederland – met name in nichemarkten en specifieke regio’s – én op het realiseren van een ambitieuze Buy & Build-strategie op Europees niveau, met de focus op overnames in Duitsland, Spanje en België.
De Bruijn PR is betrokken bij de internationale groeistrategie van Yellow Hive met een op maat gemaakte PR aanpak. Daarbij zijn de volgende doelen leidend:
De PR-aanpak richt zich in Nederland op financiële doelgroepen zoals verzekeraars, risicodragers, assuradeuren en tussenpersonen. Internationaal ligt de focus op Duitsland, Spanje en België, met als doel het aantrekken van potentiële overnames en samenwerkingen. Voor de buitenlandse PR-trajecten werkt De Bruijn PR samen met partnerbureaus binnen het wereldwijde IPREX-netwerk, waaronder een Belgisch en sinds 2025 ook een Duits bureau.
De afgelopen maanden is de PR-activiteit flink uitgebreid. Waar eind 2024 de nadruk op lag op communicatie rondom overnames in Nederlandse nichemarkten en regio’s, verschoof de focus in de eerste helft van 2025 naar de internationale zichtbaarheid.
Een strategisch moment was de eerste overname in Duitsland, die de aanleiding vormde voor een structurele samenwerking met een Duits IPREX-partnerbureau. Deze samenwerking resulteerde onder meer in:
Na aanleiding van de PR activiteiten in 2024 werd in alle landen zichtbaarheid gerealiseerd in zowel financiële vakmedia als bredere (zakelijke) media. Deze zichtbaarheid had directe impact: in meerdere markten ontving Yellow Hive aanvragen voor nieuwe acquisities en strategische samenwerkingen.
De PR activiteiten n.a.v. niche en regio overnames in Nederland en de eerste overname in Duitsland hebben wederom gezorgd voor brede zichtbaarheid. De Bruijn PR blijft Yellow Hive ook in de tweede helft van 2025 ondersteunen bij het zichtbaar maken van overnames en strategische stappen in binnen- en buitenland.