Boek PR voor ‘de Tuin van Jacob en Thomas’

Boek PR De Tuin van Jacob en Thomas

Jaap Vermeiden gaf in 2018 het boek ‘de Tuin van Jacob en Thomas’ uit. Het is een leerzaam vogelboek voor kinderen tussen de 4 en 9 jaar. De auteur brengt in zijn boek de liefde voor de natuur in het algemeen en vogels in het bijzonder over aan zijn lezers. Het is een uniek boek in zijn soort vanwege de mix van foto’s (door Beno Kamp) en illustraties door Trudie Vrolijk (tante van Jaap Vermeiden en tevens kunstenaresse). Jaap Vermeiden heeft van de eerste oplage bijna alle 500 boeken verkocht via vrienden, familie en de kring hieromheen. Voor de tweede oplage wil Jaap graag meer aandacht besteden aan de promotie van het boek. De PR is een aanvulling op de inspanningen van Jaap Vermeiden op Facebook en Instagram, lezingen op scholen en een boektour bij boekhandels.

De Bruijn PR communiceert samen met Jaap over het boek richting media en influencers met als doel om het boek op het netvlies te krijgen bij (groot-)ouders en hun kinderen. We etaleren het boek als mooi cadeau voor kinderen en een goed alternatief voor speelgoed.

PR activiteiten

Twee onderdelen van onze PR pak willen we graag even uitlichten:

  • Aansturen op boekrecensies. Dat bereiken we door het boek op te sturen aan boekenredacties, mediatitels die goed gelezen worden door de doelgroep, en natuurlijk influencers.
  • Influencer sampling. We maken een leuk pakket die we vervolgens delen met influencers. Hierin zitten het boek, een persoonlijke brief en een kokosnoot met vogelvoer voor de tuinvogels. Voor deze influencer sampling actie hebben we Bookstagrammers en mama’s met kids in de leeftijd 4-9 jaar geselecteerd.

Kijk, wat een prachtige aquarellen!

Op verschillende websites is er op een positieve manier aandacht aan De Tuin van Jacob en Thomas besteed, zoals op bijvoorbeeld Leuk met kids.nl. Het resultaat van de influencer sampling is ook erg mooi: alle influencers reageerden enthousiast! Zo hebben verschillende influencers met de focus op kids of boeken aandacht besteed aan De Tuin van Jacob en Thomas via social media (Instagram, Facebook en Twitter). Daarnaast hebben we ook een aantal winacties opgezet waarbij de volgers van de influencers het boek konden winnen.

Benieuwd hoe we jouw boek onder de aandacht van jouw doelgroep kunnen brengen? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.Boek PR De Tuin van Jacob en Thomas