Media-aandacht voor boek ‘De Schijf van Fief’

De Telegraaf Schijf van Fief Boek PR De Bruijn PR

Cécile Scheele heeft een boek geschreven over voeding voor kinderen. In het boek is uitgebreide informatie te vinden over voedingsstoffen die voor kinderen belangrijk zijn. Haar doel? Kinderen in iedere groeifase een goede start geven en welvaartsziekten zoals obesitas een halt toe roepen. Cécile was geïnspireerd door haar, inmiddels gepensioneerde, vader die gepromoveerd voedingswetenschapper is. Haar boek is deels gebaseerd op zijn onderzoeken en gedachtengoed over goede voeding.

De Schijf van Fief is al verkrijgbaar bij diverse boekhandels, maar het boek is nog niet officieel gelanceerd. De Bruijn PR is gevraagd om een PR voorstel uit te voeren met als doel aandacht voor het boek bij media en influencers die schrijven voor of gevolgd worden door de doelgroep mama’s, papa’s en ouders.

PR aanpak

We geloven sterk in de synergie tussen paid, earned, shared en owned media. We proberen daarom altijd slimme combinaties te maken tussen de inzet van content, PR en social media. Zo versterken deze kanalen elkaar en bereiken we zoveel mogelijk zichtbaarheid bij relevante doelgroepen voor merken en organisaties.

We adviseren een PR lancering te doen voor De Schijf van Fief verspreid over een periode van een aantal maanden. We zetten daarvoor verschillende activiteiten in waarmee we een mooie mix maken tussen PR, influencers en het delen van content via de website en het Instagram account van De Schijf van Fief:

  1. PR: Persbericht en mediabenadering voor recensies en toelichtingen op het boek
  2. Influencers: Verschillende vormen van samenwerking met (micro)influencers om inhoud uit het boek over te brengen in het hart van de doelgroep.
  3. Content: Tweewekelijkse blogs om aandacht te vragen voor het boek via social media en de vindbaarheid op Google te vergroten

Aandacht voor Schijf van Fief

Ten eerste heeft de berichtgeving en mediabenadering veel aandacht in zowel landelijke media als vaktitels opgebracht. Mooie publicaties zijn onder meer het artikel op VROUW Telegraaf op basis van een interview met Cécile en een interview in Talkies Magazine. In het artikel wordt Cécile neergezet als expert op het gebied van voeding voor kinderen. Ze geeft in het artikel praktische tips en adviezen.

Ook besteed mama influencer Maxine Rouwendal regelmatig aandacht aan het boek via Instagram Stories en posts op haar feed.

Tekst gaat verder onder deze afbeelding.

Maxine Rouwendal Schijf van Fief

Daarnaast lichten we specifieke hoofstukken uit het boek uit met blogs. Deze blogs jagen we aan via social media posts. Blogs zijn tevens goed voor de zichtbaarheid van het boek op Google. Als je blog antwoord geeft op een vraag kom je hoger in de rangorde van de zoekresultaten die Google laat zien. 

Benieuwd hoe we jouw boek onder de aandacht van jouw doelgroep kunnen brengen? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.