Nieuwe employer branding campagne politie: voor wie ben jij er?

Employer
Amsterdam, 22 februari 2023 – De politie start deze week een nieuwe employer branding campagne. ‘Voor wie ben jij er?’, ontwikkeld door reclamebureau Steam, benadrukt de diversiteit in functies bij de politie en laat zien dat de politie er voor iedereen is. Het maakt niet uit wie je bent, waar je vandaan komt, wat je vakgebied of niveau is. Als je de motivatie, ambitie en het talent hebt, dan heeft de politie een baan die bij je past. De campagne is te zien op TV, in bioscopen, via digital out-of-home, op social media en via online video.
 
De afgelopen jaren voerde de politie vooral campagnes gericht op specifieke beroepen binnen de politie zoals agenten en IT’ers‘Voor wie ben jij er’ richt zich juist op de veelheid aan banen die de politie te bieden heeft, die allemaal even belangrijk zijn. Van agenten, tot docenten, van IT’ers tot centralisten, van rechercheurs tot receptionisten. Allemaal hebben ze hun eigen drijfveer, maar één ding hebben ze gemeen: ze willen allemaal iets voor een ander betekenen.
 

Brede employer branding campagne

De politie is onder andere op zoek naar administratief medewerkers, zedenrechercheurs, centralisten, forensich onderzoekers en nog veel meer. De uitdaging is groot met jaarlijks 7500 vacatures en het uitgangspunt om een zo divers mogelijke organisatie te zijn. Daarom is het belangrijk om zo breed mogelijk te laten zien welke mogelijkheden er allemaal zijn om bij de politie te werken.
 
Door van Dinten, Client Director bij Steam, is trots op deze brede employer branding campagne. “We laten in de campagnevideo niet alleen de diverse functies en medewerkers zien, maar ook voor wie zij het politiewerk doen. Een centralist voor een vader in blinde paniek, een rechercheur om die ene speld in de hooiberg te vinden en een forensisch onderzoeker voor families die antwoorden zoeken.”

 

Voor wie ben jij er?

De politie houdt met ruim 63.000 collega’s de vrijheid en veiligheid in balans, voor iedereen in Nederland. “Het is daarom belangrijk om te laten zien dat de politie dat graag ook mét iedereen doet,” licht Van Dinten toe. “Houd je van spanning, zet je je graag fysiek in? Of ben je juist op je best als je achter de schermen kunt puzzelen aan een zaak? Of doe je graag ondersteunend werk? Bij de politie kan het allemaal. Met deze campagne inspireren we mensen om te solliciteren bij de politie door de vraag op te roepen voor wie jij het mooie politiewerk wil doen.”