Steam lanceert nieuwe wervingscampagne met het UMC Utrecht

Steam lanceert nieuwe wervingscampagne met het UMC Utrecht
Amsterdam, 15 juli 2021 – Personeelswerving in de zorg is lastig. De behoefte aan goede mensen is groot en de sector kampt al jaren met een krappe arbeidsmarkt. Die uitdaging biedt tegelijkertijd ook kansen. Want met de juiste aanpak van employer branding en een weldoordachte candidate journey kunnen werkgevers een voorsprong nemen. Precies dat is wat employer brandingbureau Steam samen met het UMC Utrecht doet in een nieuwe campagne waarin vernieuwing centraal staat.
 
Steam ontwikkelde een nieuwe wervingscampagne in opdracht van het UMC Utrecht, maar rust op een consistente investering in een herkenbare werkgeverssignatuur. Centraal in de nieuwe campagne staat de gedachte ‘vernieuw jezelf, vernieuw de zorg, vernieuw mee’. Bij het UMC Utrecht wordt met een team aan constante vernieuwing gewerkt om mensen gezond te maken en te houden. Vernieuwing voor patiënten, tussen collega’s en vernieuwing in hun eigen loopbaan.
 
Bijdragen aan de zorg van morgen
Rick Geven, Client Director bij Steam licht toe: “De wervingscampagne van het UMC Utrecht laat zien hoe je kan bijdragen aan de zorg van morgen. We laten zien dat innovatie niet alleen uit een lab komt, maar dat je er zelf actief aan meehelpt als je bij het UMC Utrecht werkt. Op wat voor niveau dan ook. Dat maakt het menselijk en dichtbij en zorgt ervoor dat het UMC Utrecht een stuk aantrekkelijker wordt als werkgever in de zorg.”
 
De wervingscampagne bestaat uit o.a. video’s en een podcast serie en is onderdeel van een gestroomlijnde candidate journey. Van campagne tot wervingssite, eerste gesprek, onboarding en uiteindelijk ambassadeurschap. Het doel is om kandidaten continu op een relevante manier te verrassen en uiteindelijk te binden aan het UMC Utrecht.
 
Credits:
Opdrachtgever: UMC Utrecht
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Fleur Weisbard, Nathalie de Kievit
Bureau: Steam
Creatie: Rob Bary, Sanne Houwing
Strategie: Jari Kloppenburg
Account: Rick Geven, Veerle Koldijk
Productiemaatschappij: Big Shots
Media: VONQ
 
De campagnevideo kun je hier bekijken.