Defensie wint internationale prijs voor vrouwencampagne

Defensie wint internationale prijs voor vrouwencampagne
Londen, 31 januari 2020 – De vrouwencampagne van Defensie is bekroond met een Europese vakprijs tijdens de uitreiking van de RAD Awards in Londen op 30 januari. De RAD Awards vallen onder de meest prestigieuze Europese vakprijzen voor arbeidsmarktcommunicatie campagnes. Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam, verantwoordelijk voor het concept en de uitwerking van de campagne, nam de prijs namens Defensie in ontvangst.

De afgelopen dertig jaar heeft The RAD Awards het beste werk in employer branding bij elkaar gebracht. Op basis van creativiteit, innovatie en effectiviteit zijn dit jaar in twintig categorieën nominaties toegekend. De 2020-uitreikingsceremonie werd gehouden in London met zo’n 1.400 aanwezigen. Mede-oprichter Marco van Rookhuijzen over de prijs: “We zijn ontzettend trots op deze internationale waardering.”  

Naast drie nominaties voor Politie-campagnes ontving Steam namens Defensie een bekroning in de categorie ‘Diversity and Inclusion Initiative’ voor de campagne om Defensie als aantrekkelijke werkgever voor vrouwen te profileren. Inzendingen in deze categorie betreffen campagnes of initiatieven die gericht zijn op het verbeteren van de diversiteit op de werkplek. De campagne is door Steam ontwikkeld in nauwe samenwerking met Maximum (online) en Initiative (media).