Donna Italia verkoopt 10.000 focaccia’s aan horecabedrijven in eerste 3 maanden

Focaccia’s populair in horeca

Hoofddorp, 9 april 2019 – Het foodservicebedrijf Donna Italia breidde begin 2019 haar productassortiment uit met de focaccia. Met de meegeleverde steenoven kan dit Italiaanse platbrood binnen twee minuten op tafel staan als starter, bij een soepje of als tosti. Sinds de introductie op de Horecava zijn er al ruim 10.000 focaccia’s verkocht aan restaurants, cafés, hotels, pretparken, sportlocaties, evenementen en cateraars. Door de kwaliteit van de producten en het gemak van de bereiding biedt de serviceoplossing van Donna Italia een uitkomst voor horecabedrijven die worstelen met het huidige personeelstekort in de branche.

General Manager Stephan Hager licht het succes van het Italiaanse platbrood toe:  “De focaccia’s worden bevroren aangeleverd en zijn in slechts drie minuten te bereiden in de speciale Donna Italia steenovens, gekoeld is dit zelfs maar twee minuten. Vervolgens kun je de focaccia aftoppen met je eigen producten. Daarmee is het makkelijker dan ooit om zo snel een kwalitatief hoogwaardig product te serveren.” Pieke Abelman, General Manager Horeca van ARTIS bevestigt dit: “De keuze voor de serviceoplossing met een oven en focaccia’s van Donna Italia was snel gemaakt. Het ovenvers brood is knapperig van buiten en zacht van binnen, precies zoals het hoort. Ik krijg alleen maar positieve reacties van onze bezoekers!”

De focaccia kan worden geserveerd met verschillende toppings zoals antipasti, pittige vis of simpel besprenkeld met olijfolie of balsamicoazijn, maar is ook heerlijk als croque-monsieur of naast een lekker tomatensoepje. Het platbrood is gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten en bevat geen toegevoegde suikers of conserveringsmiddelen. Naast de pizza’s en de focaccia, zal Donna Italia binnenkort ook de ‘piccolo pizza’ introduceren; een heerlijke kleine pizza met een formaat van een slice en daarom ideaal voor evenementen of de kleine snelle trek.