Kurio kindertablet

Kurio kindertablet

Wij verzorgden de publiciteit rondom de lancering van de Kurio kindertablet in Nederland. Speelgoedfabrikant Kurio lanceerde in oktober 2020 een nieuwe kindertablet: de Kurio Tab Ultra. Deze tablet is speciaal ontwikkeld voor kinderen, met veilige, vooraf geïnstalleerde apps zonder abonnement.

Eldohm vroeg De Bruijn PR om de introductie van de Kurio kindertablet met een persbericht en influencer PR te ondersteunen. Het doel was het vergroten van de naamsbekendheid voor Kurio onder moeders met kinderen met als uiteindelijke doel het stimuleren van de verkopen. Influencer sampling is een goede manier om zichtbaar te worden bij deze specifieke doelgroep.

De Kuriotablet in relevante vakmedia

Het persbericht werd gepubliceerd op relevante vakmedia zoals Speelgoed Magazine en Digitaling. In deze publicaties ligt de focus voornamelijk op de functionaliteiten van de tablet, zoals de ouderzone: “De Kurio kindertablet zet de veiligheid van de kinderen voorop en biedt ouderlijk toezicht op wat de kinderen doen en kijken, wanneer ze kijken en hoe lang ze kijken”, aldus Speelgoed Magazine.

Gegarandeerde publiciteit via influencers

Voor de influencer PR hebben we gekozen voor sampling, en een selectie gemaakt van twintig mama’s met kinderen in de juiste leeftijd die graag de tablet wilden testen. We stuurden op eerlijke reviews van het product op verschillende platformen zoals hun blog en/of social media kanalen. De influencers kregen de tablet gratis opgestuurd, maar zij werden niet betaald voor hun verhaal. Op deze manier ontstond er een authentieke review over het product met plus- en minpunten.

We delen hieronder drie mooie voorbeelden van deze vorm van influencer sampling:

1. Fokje van het platform By ús Thús deelde een review via een Instagram post.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by By ús thús (@by_us_thus)

2. Anna van Minibelle.nl deelde haar mening over de Kuriotablet via een Instagram post en een artikel op haar blogpagina.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anna Krylova (@minibelle.nl)

3. Nikita van Mom with 3 Daughters deelde een review via Instagram en haar blog.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Nikita (@momwith3daughters)

Ben je benieuwd wat deze vorm van influencer sampling voor jouw merk kan doen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!