Nieuwe naam, grote ambities: SteamTalmark biedt integrale aanpak voor toekomstbestendige employer branding

SteamTalmark
Amsterdam, 19 juni 2023 – De situatie in de huidige arbeidsmarkt houdt veel werkgevers in een houdgreep. Vooral op HR-gebied zijn er veel uitdagingen voor organisaties. De enige oplossing hiervoor is een volledig integrale aanpak van employer branding, waarin een strategische merkaanpak, creatieve campagnes en alle digitale oplossingen optimaal op elkaar aansluiten. Daarom zetten creatief merkbureau Steam en digitaal bureau Talmark de volgende stap in hun integratie en gaan verder onder de naam SteamTalmark.
 
De naamswijziging stelt SteamTalmark in staat verder te groeien naar een toekomstbestendig fullservice bureau voor employer branding, campagnes en werkenbij-websites. Daarmee versterkt het bureau haar marktpositie en positioneert het zich als dé merkspecialist voor werkgevers. Beide bureaus zagen in 2021 al een groeiende behoefte in de markt voor een integrale aanpak van employer branding en werkenbij- en campagnewebsites, en dus was een bundeling van krachten een logische stap. Inmiddels staan organisaties voor enorm veel uitdagingen, onder andere op het gebied van digitalisatie, duurzaamheid, personeel en diversiteit, wat vraagt om een fullservice benadering die SteamTalmark als bureau biedt.

 

Employer branding belangrijker dan ooit

“Alle uitdagingen hebben één ding met elkaar gemeen”, vertelt Jari Kloppenburg, Directeur Strategie bij SteamTalmark. “Er is talent voor nodig. Het zijn de mensen die het succes van organisaties bepalen. In de huidige arbeidsmarkt waar talent schaars is, en dat zal in de toekomst niet veranderen, betekent dat wie het talent heeft ook het succes heeft. En dat raakt de kern van je organisatie, waarmee employer branding dus belangrijker is dan ooit.” Ricardo Risamasu, Commercieel Directeur bij SteamTalmark, beaamt de urgentie. “Als het employer brand niet vanuit de organisatie gestalte krijgt, is het een lege huls. En daarmee is het niet meer de corporate brand wat de klok slaat, maar het employer brand als kern van de organisatie.”
 

Gedeelde ambities zijn onweerstaanbaar

Als het aan SteamTalmark ligt moet employer branding over ambities gaan. Niet alleen over ambities van de organisatie, maar juist ook die van het talent ín de organisatie. De truc is om die twee werelden te matchen, zegt Kloppenburg. “Het samenbrengen van die ambities noemen wij irresistible employer branding. Gedeelde ambities zijn onweerstaanbaar. We zijn dan ook heel blij dat we verdergaan onder de naam SteamTalmark. Daarmee zijn we het meest krachtige bureau in de arbeidsmarktcommunicatie die organisaties van a tot z kan bedienen. We creëren een werkgeversmerk, én ondersteunen vervolgens op alle facetten met de werving. Denk aan onder andere wervingscampagnes, carrièresites en koppeling met recruitmentsystemen.”
 
Bij SteamTalmark werken 48 medewerkers, op locaties in Amsterdam en Utrecht waar beide vestigingen blijven bestaan. Het doel is de komende tijd allebei de vestigingen optimaal te laten samenwerken. SteamTalmark heeft er vertrouwen in dat dit gaat lukken, zegt Risamasu. “We hebben grote ambities om nóg meer organisaties te laten zien dat irresistible employer branding werkt en ik kijk er naar uit om dit vanaf nu met het hele team onder één naam te doen voor mooie opdrachtgevers waaronder het ministerie van Defensie, Dienst Justitiële Inrichtingen, ANWB, Essent en het UMC Utrecht.”