Startup voor taalreizen schudt markt wakker

Oprichters Belvilla investeren in de booking.com voor taalreizen

Haarlem, 6 december 2018 – De twee jonge ondernemers Steffen Beumer (27) en Devin van Gelder (25) starten vandaag met een compleet nieuw initiatief in de markt van taalreizen: Extralingo. Extralingo is de eerste boekingswebsite in Nederland die zich volledig focust op taalcursussen in het buitenland. Met een serieuze investering vanuit de oprichters van Belvilla is het ondernemers duo klaar om de markt van taalreizen te veroveren. 

Het leren van een nieuwe taal en daarmee het ontdekken van een cultuur is populairder dan ooit. Steeds meer mensen zien een taalreis als de perfecte combinatie van zelfontplooiing en vakantie in één. Steffen Beumer licht toe: “Meertaligen hebben gewoonweg een grote voorsprong op de arbeidsmarkt. Je beheerst niet alleen een extra taal, het laat ook zien dat je leergierig en nieuwsgierig bent.” Het vinden van een goede taalschool in het buitenland was tot nu toe alleen niet gemakkelijk. Er is veel aanbod en consumenten kunnen vaak door de bomen het bos niet meer zien. Extralingo maakt het vinden van de juiste taalschool een fluitje van een cent.

Extralingo ondernemersduo Steffen en Devin met investeerders

Markt wordt gedomineerd door grote spelers
Het doel van de oprichters is het moderniseren van de markt. Devin van Gelder legt uit: “Wanneer je op internet naar taalreizen zoekt, krijg je een wirwar van zoekresultaten. De huidige markt bestaat veelal uit grote spelers met relatief hoge prijzen voor lessen en accommodaties en kleine spelers met onduidelijke websites, die kwalitatief minstens net zo goed zijn als de marktleiders. Extralingo is het eerste platform dat een breed scala aan taalscholen samenbrengt, waardoor het vergelijken en boeken van een taalcursus nog nooit zo makkelijk is geweest. De consument kan zorgeloos en gemakkelijk een taalschool kiezen die bij hem of haar past.” De ondernemers hebben de website en het bedrijfsplan zo ontwikkeld dat Extralingo goedkoper is dan wanneer je boekt bij een taalschool zelf. Steffen: “We zijn minimaal 5 procent goedkoper dan de rest van de markt. Daarbij is iedereen automatisch gratis verzekerd. We willen dat iemand die een taalcursus boekt niet wordt verrast met onverwachte kosten, maar dat alles bij het boeken direct duidelijk is.”

Oprichters Belvilla investeerden al tweemaal in Extralingo
Om geld bij elkaar te krijgen voor het ontwikkelen van het platform zaten Steffen en Devin om tafel met Dick Hakkenbroek en Dries Veen, de oprichters van Belvilla. Zij zagen potentie in het platform, dat vaak wordt omschreven als de booking.com voor taalreizen, en de unieke positie die Extralingo in de markt claimt. De investeerders deden al twee keer een investering in het bedrijf.

Extralingo werkt met taalscholen voor iedere doelgroep, van 18-jarigen tot 50-plussers. Momenteel richt de innovatieve startup zich op Europa, er zijn 138 taalscholen aangesloten uit Spanje, Malta en het Verenigd Koninkrijk. Het aanbod zal zich op korte termijn uitbreiden met Franse, Duitse en Italiaanse scholen. Op de lange termijn zijn de ondernemers vastbesloten taalcursussen over de hele wereld aan te bieden.