Steam lanceert nieuwe reservisten-campagne voor Defensie

Steam lanceert nieuwe reservisten-campagne voor Defensie
Amsterdam, 2 december 2019 – Defensie is op zoek naar nieuwe reservisten – and it can be you! Die campagneboodschap is sinds vorige week te horen en zien op radio, social media, Digital Out of Home en in branded content op nu.nl. Reservisten spelen een belangrijke ondersteunende rol in de Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee. Het zijn gewone burgers, die naast hun gewone baan of studie, zich willen inzetten voor vrede en veiligheid. In opdracht van Defensie ontwikkelde Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam een nieuwe campagne die op de eerste plaats de bekendheid met en de bewustwording van de rol van reservist moet vergroten.
Met de campagne laten we zien wat het werken als reservist bij Defensie inhoudt. Je gaat onderdeel uitmaken van deze unieke organisatie en leert de bijzondere saamhorigheid binnen Defensie kennen. Daarnaast kun je jouw vakkennis verrijken door deze uit te voeren onder uitdagende omstandigheden. Steam ontwikkelde de awareness-campagne in samenwerking met Initiative Media en online partner Maximum.
Gelaagde campagne
Maarten Kuipers, Creative Director bij Steam: “Door introductie van de combinatie ‘&reservist’ focust deze nieuwe campagne zich vooral op het gegeven dat eigenlijk iedere burger reservist kan worden, ongeacht je kennis en ervaring. Defensie zoekt namelijk niet alleen voor de hand liggende beroepen. Ook als je een baan hebt die je niet direct aan Defensie linkt, zijn er mogelijkheden bij Defensie. Met dat als vertrekpunt hebben we een gelaagde campagne ontwikkeld waarin we in Digital Out of Home de doelgroep laten zien dat Defensie mensen van verschillende kalibers zoekt. Daarna brengen we verdieping aan via radio, branded content en uitingen op social media.”
Beschrijving: Awareness-campagne van Defensie; voor de werving van nieuwe reservisten.
Verhaal: Reservist is een tweede baan waar in principe iedereen voor kan solliciteren. Het is een baan die je náást je gewone werk doet. Je bent en blijft je gewone baan &reservist.
Doelstelling: bekendheid met en bewustwording van de rol van reservisten vergroten.
Media: radio, social media, Digital Out of Home en in branded content op nu.nl.
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Suzanne van Opstal, Laura Delver
Bureau: Steam
Creatie: Olger IJpma, Cyril Chermin, Geert Ploeger
Strategie: Jari Kloppenburg
Account: Mariska van den Belt, Sanne Slob, Bernice Schenk
RTV: Cariola van Beek
De campagnevideo’s kun je hier bekijken en downloaden: https://vimeo.com/showcase/6623989