Steam wordt partner in OneAgent Network

Steam wordt partner in OneAgent Network
Amsterdam, 18 november 2019 – Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam is partner geworden in het OneAgent Network, het grootste, wereldwijde netwerk van onafhankelijke bureaus op het gebied van Employer Branding. Steam verwacht hiermee bestaande opdrachtgevers in Nederland nog beter te kunnen bedienen als campagnes ook naar het buitenland doorvertaald moeten worden en tegelijkertijd opent het de deur naar internationale new business en het delen van kennis en talent met andere landen.
Voor wereldwijde werkgevers kan het afstemmen en beheren van arbeidsmarktcommunicatie via lokale bureaus logistiek, inhoudelijk en financieel problematisch zijn. OneAgent is het enige echte wereldwijde netwerk van onafhankelijke en gelijkgestemde employer branding-bureaus. Marco van Rookhuijzen, een van de oprichters van Steam: “Voor ons heeft het partnership met het OneAgent Network een aantal voordelen. Het opent voor ons de deur naar internationale new business, het uitwisselen van kennis met employer branding-specialisten in andere landen en tevens de uitwisseling van talent.”
OneAgent werkt voor mulitinationals aan employer branding-projecten. De focus ligt hierbij op de ontwikkeling van een krachtige Employee Value Proposition (EVP) en de vertaling hiervan in een onderscheidend creatief concept. Van Rookhuijzen: “Een employer branding-strategie en bijbehorend creatief concept moet toepasbaar zijn voor iedere relevante arbeidsmarkt zonder dat je daarbij creatieve compromissen wilt doen. Dat lukt alleen als je samenwerking zoekt met lokale specialisten die weten hoe de cultuur, de mensen en het medialandschap ter plaatse in elkaar steken. En daar hebben wij nu toegang toe. We zien het als een enorme verrijking van ons bureau.”