Talentsoft

Metro Talentsoft publiciteit De Bruijn PR

Talentsoft (inmiddels onderdeel van Cegid) is de Europese leverancier van cloud based talentmanagement- en learning software. De organisatie was begin 2021 op zoek naar PR ondersteuning rondom een onderzoek naar leiderschap en kwam daarvoor bij De Bruijn PR terecht. Het onderzoek naar leiderschapsvaardigheden en -stijlen is opgezet in samenwerking met marktonderzoeksbureau Motivaction en heeft verschillende thema’s:

  • Het belang van vrouwelijke leiderschapsvaardigheden vs traditionele vaardigheden
  • Toekenning van deze vaardigheden aan huidige managers door Nederlandse beroepsbevolking
  • Zelfbeeld managers
  • Verschillen in perceptie en belang tussen generaties van vrouwelijke leiderschapsvaardigheden

Bepalen nieuwswaarde

In samenwerking met Talentsoft en Motivaction hebben we de meest nieuwswaardige invalshoeken van de resultaten van het onderzoek bepaald. Zo schreven we op basis van het onderzoek drie verschillende persberichten waarmee we de media opzichten. Het eerste persbericht focust op de Nederlandse werknemer en dat wij in Nederland over het algemeen erg blij zijn met onze baas. Voor de mediabenadering selecteerden we landelijke media, maar ook vakbladen en lifestyle bladen. Het tweede persbericht is interessant voor vakbladen over management, arbeidsmarkt en HR en focust op de eigenschappen van de ideale baas. Het derde persbericht gaat juist meer over de verschillen tussen de generaties en hun voorkeur in ideaal leiderschap.

We hebben feitelijke onderzoeksresultaten vertaald naar verschillende nieuwswaardige verhalen. Daarbij spelen we met invalshoeken en perspectieven zodat het voor verschillende doelgroepen interessant kan zijn. Zo bereikten we onder andere belangrijke vakmedia op het gebied van HR, waarin zichtbaarheid voor Talentsoft erg belangrijk is.

Talentsoft in de media

Mediabenadering resulteerde in een mooie publicatie op de website van Metro, met veel aandacht voor het onderzoek. Maar ook vakmedia plaatsen het bericht, zoals Managers Online, Customer Talk en CHRO.

Het tweede persbericht werd overgenomen in de print editie van de Telegraaf op zaterdag, zie de afbeelding hieronder. Ook Alles over HR en Financieel Management en Business Insider gaven aandacht aan de onderzoeksresultaten.

Het persbericht over de generatieverschillen in ideaal leiderschap is overgenomen door verschillende nieuwssites zoals Numrush en FlexNieuws

Met alle media-aandacht heeft Talentsoft zich zichtbaarder gemaakt bij de voor het bedrijf relevante doelgroepen en profileert het zich als thought leader in de HR markt.