Uit de oude doos

Cases uit het verleden

Paarse krokodil

Marianne de Bruijn was als PR adviseur jarenlang verbonden aan het communicatieadvies- en PR bureau Creative Venue in Amsterdam. Naast (online) brand PR en content marketing heeft zij zich toegelegd op corporate PR waaronder voorlichting, woordvoering en issue management. Het PR werkveld richtte zich primair op mediarelaties (vrije publiciteit, interviews, 1e lijn woordvoering, persevenementen, blogPR en stakeholder management in relatie tot actuele issues. Samen met de hoofddirectie gaf zij als senior adviseur, ondersteund door diverse junior PR consultants, leiding aan klanten als DTG, Facilicom Services Group, Flanderijn Gerechtsdeurwaarders, Flexa, HAK Groenten, LeasePlan Nederland, Mobility Mixx, OHRA, Please Payroll en Royaan (Van Dobben, Kwekkeboom).

Zij was in teamverband onder meer verantwoordelijk voor de PR van de bekende paarse krokodil campagne van OHRA en ze verzorgde de woordvoering en communicatie voor OHRA tijdens de introductie van het nieuwe zorgstelsel. Ook begeleidde zij de introductie van de nieuwe Kwekkeboom Oven producten (de eerste snacks die echt krokant uit de oven komen) voor snackfabrikant Royaan.

Naast Creative Venue werkte Marianne ook vijf jaar bij het arbeidsmarktbureau ACA Communicatie. Daar specialiseerde zij zich in recruitment PR. Als onderdeel van grote wervingscampagnes werd PR ingezet om een campagne online en offline extra zichtbaar te maken. Recruitment PR werd ingezet voor onder meer de Koninklijke Marine, Connexxion, Delta lloyd Groep, Fujitsu en Mars.

Wilt u meer weten? Neemt u dan gerust contact met ons op.