Kanzi Kwark

Kanzi kwark

Onlangs heeft Appelmerk Kanzi een nieuwe product gelanceerd: Kanzi Kwark. De appels die te weinig rood zijn gekleurd of beschadigd zijn worden verwerkt tot compote. In samenwerking met het zuivelmerk Quark uit Brabant wordt de compote gemengd met de kwark en ontstaat er Kanzi Kwark. Er zijn twee smaken: Kanzi Kwark ‘appel’ en Kanzi Kwark ‘appel + kaneel’. Fruitmasters benaderde De Bruijn PR om de lancering van de nieuwe producten met PR te ondersteunen.

Landelijke en regionale publiciteit

We verstuurden een landelijk persbericht om de nieuwe kwark te introduceren. Hierin gaven we informatie over de specificaties, herkomst, de lokale en duurzame productie en de smaak van Kanzi Kwark. De mediafocus lag hierbij vooral op de retail, supermarkt en food-sector. Dit resulteerde in mooie media-aandacht in de vakmedia. Ter ere van de beschikbaarheid van Kanzi Kwark in de supermarkt, organiseerde het appelmerk een foodtrucktour door heel Nederland. Consumenten konden hier gratis de nieuwe boerenkwark proeven. We gebruikten deze foodtrucktour om Kanzi Kwark regionaal en lokaal aan te kondigen. Regionale en lokale kranten worden namelijk nog steeds goed gelezen. Online, maar ook offline. Daarnaast zijn regionale media, in tegenstelling tot landelijke media, eerder geneigd om hun lezers aan te sporen tot actie, in dit geval het kopen en proeven van Kanzi Kwark.

Naamsbekendheid Kanzi Kwark vergroten door influencer sampling

De introductie van de nieuwe producten is een mooi moment om een eerste influencer sampling op te zetten. We stuurden een groep van 50 influencers een pakket op. Hierin zaten vier bekers Kanzi Kwark: twee keer de ‘appel’ variant en twee keer de ‘appel + kaneel’ variant. We voegden mooie accessoires toe om de publicatiekans te verhogen, namelijk een branded Kanzi Kwark to-go beker en een opbergdoosje voor een appel. Veel influencers delen hun mening over het product, laten de unboxing van het pakket zien en geven aan vanaf wanneer en waar Kanzi Kwark te verkrijgen is. Een aantal influencers laten zien dat ze het product proeven of zijn zo enthousiast dat ze de kwark zelfs verwerken in een recept.

Ook nieuwsgierig naar mediabenadering of influencer sampling? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.