Smartlap ‘van Maandak tot Vrijdak’ werft personeel in zonnepanelen: streams door het dak

Smartlap Zonnegilde
Kampen, 10 augustus 2023 – Zonnegilde, specialist in zakelijke zonne-energie, staat vanwege de aanhoudende vraag naar zonnepanelen en de groei van de zonne-energiemarkt voor personele uitdagingen. Het bedrijf uit Kampen start daarom vandaag met een briljante wervingscampagne die bestaat uit een smartlap met hilarische videoclip waarin een ode wordt gebracht aan het leven op het dak. Ook is er voor elke openstaande vacature een nieuw lied geschreven, van financieel administratief medewerker, tot servicecoördinator en monteur. De nummers over de vacatures oftewel de dakatures vertellen hoe mooi, veelzijdig en leuk het werk in de snel groeiende zonne-energiesector is. De volledige lijst met nummers is te vinden via Spotify. 
 
De interesse in duurzame energie is de afgelopen jaren fors gestegen. Bedrijven, overheden, vastgoedontwikkelaars, aannemers en grondeigenaren hebben een groeiende behoefte aan elke vorm van zonne-energie. Om aan deze steeds grotere vraag te voldoen en de wachttijden te verkorten, is er een groter aantal gemotiveerde medewerkers nodig die de energietransitie blijft faciliteren. Met de smartlap en overige nummers beoogt Zonnegilde nieuwe collega’s aan te trekken die zich verbonden voelen bij hun cultuur. Met de beoogde uitbreiding van hun personeelsbestand leveren ze een blijvende bijdrage aan de energietransitie.
 

Smartlap ‘van Maandak tot Vrijdak’

In de videoclip zijn de echte medewerkers van Zonnegilde aan het dansen op het dak. Het bedrijf staat bekend om hun goede werksfeer, humor en teamverband en dat komt ook goed in het nummer naar voren. De zanger begint het eerste couplet met: “Een nieuwe dag, een nieuw begin. De zon is aan het schijnen en je hebt weer zin. Stap in je bus met een flinke lach. Je neemt de laatste slok en gaat weer aan de slag. Samen met je maten op de vloer of op het dak. De sfeer is lekker los, maar de panelen liggen strak. In zon wind of regen, je knalt in alle drie. Het voelt niet eens als werk bij Zonnegilde energie.”
 
Gerard de Ruiter, algemeen directeur van Zonnegilde, heeft er alle vertrouwen in dat hij op deze manier nieuwe collega’s binnenhaalt die bij het bedrijf en de cultuur passen. “Lange vacatures lezen is geen pretje. Bovendien laten die niet zien hoe bijzonder mooi het werk op en rondom het dak is. Dat moet je voelen. En dat gevoel hebben we geprobeerd te vangen in deze songs.”
 
Zonnegilde is het eerste bedrijf dat hun vacatures via Spotify verspreidt. Het ultieme doel is dat het nummer ‘van Maandak tot Vrijdak’ ook daadwerkelijk in de Top-40 terechtkomt. Marco, voorman bij Zonnegilde vertelt: “Dit nummer heeft alle ingrediënten die een fantastische zomerhit nodig heeft: een grappige volkszanger, zonneschijn en positieve vibes. Het is werkelijk een lofzang op het leven boven op de daken. We kijken ernaar uit dat heel veel mensen bij ons komen genieten van die ervaring!”