Tessa appels

Tessa nieuwe volzoete appel van Nederlandse bodem nu verkrijgbaar in supermarkt

Voor de introductie van het nieuwe appelras Tessa in Nederland hebben wij een PR programma opgezet in samenwerking met het reclamebureau Sunshine and Sausages en FruitMasters. FruitMasters is de grootste fruitcoöperatie van Nederland, en levert met ruim 400 aangesloten fruittelers hard- en zachtfruit rechtstreeks van de bron in binnen- en buitenland.

Publiciteit voor de plukparty voor Tessa’s

Door het reclamebureau werd er een exclusief boomgaardevent in Gelderland georganiseerd voor een selectie groep Tessa’s om de oogst van de volzoete appel te vieren. Door middel van een persbericht riepen we alle Tessa’s van Nederland op om zich aan te melden voor de plukparty. Ook nodigden we lokale en regionale media uit om verslag te doen van het event. Het initiatief kreeg ontzettend veel media-aandacht. Tessa van De Gelderlander maakte een mooie reportage van de dag, dat resulteerde in een groot stuk in de krant (deels op de voorpagina!) en online. Omroep Gelderland was ook aanwezig tijdens het event en maakte een videoreportage. Naast de regionale media-aandacht was er ook veel aandacht vanuit de vakmedia. Nieuwe Oogst was present op het event en maakte een video-item waarbij de focus lag op het nieuwe appelras.

Tekst gaat verder onder de afbeelding

Tessa appels

Tessa in de supermarkt

De tweede piek in publiciteit voor Tessa appels creëerden we op het moment dat de appels daadwerkelijk verkrijgbaar waren in de supermarkt. Speciaal voor deze gelegenheid toerde er een PlukTruck door Nederland langs verschillende supermarkten. In de truck konden consumenten de appels proeven. Nieuwssites zoals AGF, Distrifood en SupermarktTeam besteedden aandacht aan de tour van de PlukTruck ter ere van de beschikbaarheid van het nieuwe appelras in de supermarkten.

 Naamsbekendheid Tessa vergroten door influencer sampling

Tegelijkertijd zetten we een influencer sampling actie op om de naamsbekendheid van Tessa te vergroten. We selecteerden een groep influencers die de nieuwe appels als een van de eersten mochten proeven voor een review op social media. De appels verstuurden we in een Instagrammable kistje, met een paar branded Tessa accessoires. De influencers lieten de appels enthousiast zien en deelden de Tessa volop met hun volgers via Instagram Stories.

Benieuwd naar een PR programma voor de introductie van jouw product of dienst? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.