Underberg

Underberg case De Bruijn PR - influencer PR

Underberg, wie kent het niet? Het Duitse kruidenbitter heeft een goede gevestigde naam, maar is vooral bekend onder de oudere generatie als digestief om de spijsvertering op gang te brengen. Underberg wil graag meer naamsbekendheid onder een jongere doelgroep en komt daarom met een geheel nieuw cocktail concept. Want, Underberg is ook heel erg lekker in cocktails!

De Bruijn PR heeft Underberg ondersteund in het bereiken van horecapersoneel en (jonge) consumenten. We hebben hen op drie verschillende niveaus geïnspireerd om het kruidenbitter als ingrediënt te gebruiken in cocktails.

Ten eerste werd er een persbericht verstuurd naar vaktitels om zichtbaar te worden onder barpersoneel. Ten tweede genereerden we vrije publiciteit via een samplingactie naar influencers en ten derde zetten we ondersteunend daaraan ook een betaalde samenwerking op met influencers. De voordelen van werken met influencers zijn talrijk: zo worden zij door hun volgers gezien als autoriteit op een bepaald gebied en ze staan dichtbij hun doelgroep.

Het resultaat van onze PR inspanningen? In Misset Horeca werd de Underberg Cocktail geïntroduceerd met een groot artikel inclusief cocktailrecept om barpersoneel te inspireren. Monique van Loon en Cocktailicious maakten beiden een zomers cocktailrecept met Underberg. Bovendien deelden verschillende influencers naar aanleiding van de samplingsactie Underberg met hun volgers op social media.

Benieuwd wat PR voor jouw organisatie kan doen? Neem dan contact met ons op!

Monique van Loon

Fotocredits: Monique van Loon