e-bike to go

Persberichten en exclusieve interviews over groei e-bike to go

E-bike to go, de grootste aanbieder van e-bike abonnementen van Nederland, maakte in 2019 een indrukwekkende groei door. De omzet groeide met maar liefst 250% naar 1,15 miljoen en het bedrijf draaide voor het eerst break-even. Dat blijkt uit de resultaten over 2019 die wij voor e-bike to go via een persbericht en interviews onder embargo naar buiten brachten. De enorme groei afgelopen jaar was mede het resultaat van de snel ontwikkelende trend naar duurzaam vervoer. Voor dit jaar verwacht e-bike to go een nog spectaculairdere groei: door het coronavirus is de vervoersbehoefte van bedrijven en consumenten blijvend veranderd, er werden de afgelopen weken dan ook recordomzetten behaald.

E-bike to go racet zichzelf voorbij

Het bedrijf startte dit jaar met een vloot van 1.900 e-bikes, inmiddels rijden er 4.000 rond in Nederland. Jelle Visser, oprichter e-bike to go: “We hebben onze strategie voor dit jaar aangepast, mede door de gevolgen van de coronacrisis. Zo merkten we een grote vraag bij maaltijdbezorgers, maar tegelijkertijd een daling van het aantal aanvragen voor woon-werkgebruikers doordat zoveel mensen thuiswerken. Ook de zorg heeft op dit moment een grote behoefte aan elektrische fietsen, deze hebben we daarom dit jaar gratis beschikbaar gesteld aan zorgmedewerkers zodat ze veilig van en naar het werk kunnen reizen of bezoeken kunnen afleggen.”

Door de coronacrisis merkten we een grote vraag bij maaltijdbezorgers, maar tegelijkertijd een daling van het aantal aanvragen voor woon-werkgebruikers.”

Persberichten en exclusieve interviews over groei e-bike to go

Op korte termijn heeft e-bike to go daarom meer fietsen nodig en om dat te realiseren is de e-bike aanbieder op zoek naar een substantiële investering. Het bedrijf verwacht volgend jaar te groeien met 10.000 fietsen ten opzichte van dit jaar en wil de winkelformule verder uitbreiden. Om aandacht te vragen voor de successen van het bedrijf en de benodigde investering om aan de groei te kunnen voldoen, wilde e-bike to go via structurele persberichten de publiciteit halen. Door middel van een persbericht over de gratis e-bikes voor de zorg en een bericht over de jaarcijfers met daarbij exclusieve toelichtingen voor specifieke media, realiseerden we mooie publicaties in De TelegraafEmerceOndernemersbelang en het RD. Ook in de nieuwsupdates van Quote en Sprout werd e-bike to go genoemd.